

Όπως αναφέρει η ΔΕΗ, δεν υπάρχει κανένα γραπτό αίτημα για τη συγκεκριμένη περίπτωση και ουδέποτε έχει ζητηθεί διακανονισμός οφειλής και προσθέτει: «Ως εκ τούτου, η Επιχείρηση δεν γνώριζε και δεν θα μπορούσε να γνωρίζει ότι ο συγκεκριμένος καταναλωτής ήταν μηχανικά υποστηριζόμενος, ώστε να λάβει τα απαραίτητα μέτρα».
Ωστόσο, η εταιρεία τονίζει πως έχει συσταθεί Επιτροπή Διοικητικής Προανάκρισης για την πλήρη καταγραφή της υπόθεσης, αξιολόγησης των συμβάντων και διαδικασιών που ακολουθήθηκαν.
Σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία στο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο είναι ενταγμένοι 656.000 καταναλωτές οι οποίοι δεν διατρέχουν κίνδυνο διακοπής ρεύματος λόγω οφειλής. Σε αυτούς συμπεριλαμβάνονται και 5.874 άτομα που ύστερα από σχετική αίτησή τους και έγκριση της Πολιτείας έχουν ενταχθεί στην ειδική κατηγορία ατόμων που χρήζουν μηχανικής υποστήριξης.
Για 267 ευρώ της έκοψαν το ρεύμα!
Σύμφωνα με τις καταγγελίες των συγγενών της 56χρονης, το χρέος της άτυχης γυναίκας για κατανάλωση ρεύματος ήταν μόλις 237 ευρώ.
Οι συγγενείς της το απόγευμα της Τετάρτης προχώρησαν σε μήνυση κατά παντός υπευθύνου για το θάνατο της γυναίκας, επιρρίπτοντας ευθύνες στο ΔΕΔΔΗΕ.
«Υποβάλαμε μήνυση κατά παντός υπευθύνου και του ΔΕΔΔΗΕ και του υπαλλήλου ακόμα που έκοψε το ρεύμα. Δεν είναι δυνατόν να κόβουν το ρεύμα σε μια γυναίκα που ζούσε χάρις στην υποστήριξη μηχανήματος. Χωρίς τεχνική υποστήριξη η μητέρα μου είχε μια ώρα ζωής καθώς τόσο διαρκούσε η μπαταρία», δήλωσε ο γιος της θανούσας Ανδρέας Ποποδάκης, σύμφωνα με το cretalive.gr.
Ο ίδιος υποστήριξε ότι οι οφειλές για το ρεύμα είχαν πληρωθεί στο ακέραιο και μόνο ο τελευταίος μήνας δεν είχε εξοφληθεί, όπως επίσης και το «χαράτσι». Το συνολικό κόστος του τελευταίου λογαριασμού και του «χαρατσιού» δεν ξεπερνούσε τα 800 ευρώ.
«Το μεσημέρι μας ειδοποίησε η γυναίκα που προσέχει τη μητέρα μου ότι αφού έλειψε για μια ώρα από το σπίτι για σοβαρό λόγο και επέστρεψε σε αυτό βρήκε τη μητέρα μου νεκρή. Την παρέλαβε ασθενοφόρο και την πήγε στο Νοσοκομείο Χανίων όπου διαπιστώθηκε ο θάνατος της. Όταν πήγαμε σπίτι εμείς είδαμε ότι το ρολόι της ΔΕΗ είχε ανοιχθεί, είχε γίνει διακοπή και είχε μπει ένα ενημερωτικό αυτοκόλλητο της ΔΕΗ. Το ρεύμα έκλεισε μια ώρα περίπου πριν τον θάνατο της μητέρας μου» τόνισε ο κ Ποποδάκης.
Σημειώνεται ότι η γυναίκα είναι τετραπληγική εδώ και μια 15ετία.
Η ΔΕΗ στέλνει τεχνικό σύμβουλο στη νεκροψία της γυναίκας
Εν τω μεταξύ, σύμφωνα με το flashnews.gr, η ΔΕΗ όρισε ιδιώτη ιατροδικαστή ως τεχνικό σύμβουλο ο οποίος θα είναι παρών στη διενέργεια νεκροψίας που θα γίνει στη σορό της άτυχης γυναίκας στο Ρέθυμνο.


ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ
ΔΕΗ: Εάν ξέραμε δεν θα είχαμε κόψει το ρεύμα - θα διεξαχθεί διοικητική προανάκριση |
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ 17:56
Ήταν πρακτικά αδύνατο να γνωρίζουμε ότι υπήρχε άτομο που χρήζει μηχανικής υποστήριξης, υποστηρίζει η ΔΕΗ μετά το τραγικό περιστατικό στα Χανιά, όπου μια γυναίκα έχασε τη ζωή της μια ώρα αφότου κόπηκε το ρεύμα λόγω οφειλών, ενώ την ίδια στιγμή ενημερώνει ότι θα διεξαχθεί διοικητική προανάκριση για το θέμα.
Μάλιστα σύμφωνα με πληροφορίες από την πλευρά της ΔΕΗ, ο υπάλληλος του ΔΕΔΔΗΕ που πήγε να διακόψει την παροχή, χτύπησε και το κουδούνι στο σπίτι (παρότι αυτό δεν προβλέπεται) ωστόσο δεν υπήρξε απάντηση.
Πάντως από την πλευρά της οικογένειας της άτυχης γυναίκας, σύμφωνα με δηλώσεις σε τοπικά μέσα, η ΔΕΗ ήταν ενήμερη για την κατάστασή της εδώ και χρόνια.
Ωστόσο σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία από τα μητρώα της που επικαλείται η ΔΕΗ, δεν υπήρχε καμία καταχώριση ή δήλωση ότι διαμένει άτομο που χρήζει μηχανικής υποστήριξης.
Όπως αναφέρει και η σχετική ανακοίνωση που εκδόθηκε, μετά από σχετικό έλεγχο των στοιχείων που είναι καταχωρημένα στο μηχανογραφικό σύστημα, ουδέποτε υπήρξε δήλωση ή ένταξη στο μητρώο ευάλωτων πελατών για τη συγκεκριμένη κατανάλωση.
Η ΔΕΗ μάλιστα διευκρινίζει ότι για την κατηγορία των ατόμων που χρήζουν μηχανικής υποστήριξης, «η Επιχείρηση, δεν προβαίνει σε διακοπή ηλεκτροδότησης της οικίας τους λόγω οφειλής, καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου και όχι μόνον κατά τους μήνες που προστάζουν οι σχετικοί κώδικες της πολιτείας».
Σύμφωνα με τα όσα υποστηρίζει η Χαλκοκονδύλη, η εταιρεία δεν ήταν και δεν θα μπορούσε να είναι σε θέση να γνωρίζει ότι ο συγκεκριμένος καταναλωτής ήταν μηχανικά υποστηριζόμενος, ώστε να λάβει τα απαραίτητα μέτρα.
Ωστόσο, επισημαίνει η ΔΕΗ, όπως προβλέπουν οι Κανονισμοί της Επιχείρησης, αλλά και όπως επιβάλλει η αντιμετώπιση σοβαρών συμβάντων, έχει συσταθεί Επιτροπή Διοικητικής Προανάκρισης για την πλήρη καταγραφή της υπόθεσης, αξιολόγησης των συμβάντων και διαδικασιών που ακολουθήθηκαν.
Όπως διευκρινίζεται σχετικά, για την καλύτερη εξυπηρέτηση των ευπαθών καταναλωτών, ώστε να ενταχθούν στο Μητρώο των Ευάλωτων Πελατών απαιτείται μια απλή αίτηση, η οποία μπορεί να υποβληθεί και τηλεφωνικά στη γραμμή εξυπηρέτησης πελατών της ΔΕΗ, 11770.
Σημειώνεται τέλος ότι οι συγγενείς της 56χρονης κατέθεσαν μήνυση κατά παντός υπευθύνου, ενώ τα ακριβή αίτια του θανάτου της αναμένεται να προσδιορίσει η νεκροψία-νεκροτομή.
Από την πλευρά του ο ΔΕΔΔΗΕ σε ανακοίνωσή του εκφράζει τη βαθύτατη λύπη του για το θάνατο καταναλωτή στα Χανιά και διευκρινίζει ότι κατά την υλοποίηση της αποκοπής του ρεύματος, οι Υπηρεσίες του δεν γνώριζαν, αλλά ούτε είχαν ενημερωθεί με οποιοδήποτε τρόπο, για την ύπαρξη ατόμου που χρήζει μηχανικής υποστήριξης ή ανήκει σε ευπαθή ομάδα.
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου