Τρίτη 27 Μαρτίου 2012
«Ζούγκλα»
θυμίζουν οι δρόμοι της Θεσσαλονίκης, όπου, παρά την εμφανή μείωση της
κυκλοφορίας των αυτοκινήτων, οι δρόμοι είναι αδιάβατοι λόγω των ...
παράνομα
σταθμευμένων οχημάτων. Η κατάσταση φαίνεται ότι έχει ξεφύγει από κάθε
έλεγχο, καθώς σχεδόν όλοι οι δρόμοι της Θεσσαλονίκης θυμίζουν ένα...
απέραντο πάρκινγκ.
Η Δημοτική Αστυνομία Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με
στελέχη της, εξακολουθεί να αστυνομεύει και να επιβάλλει κλήσεις με τους
ίδιους ρυθμούς που το έπραττε. Ομως, το δυναμικό της δεν επαρκεί, αφού
δεν μπορούν να βρίσκονται όλες τις ώρες δημοτικοί αστυνομικοί σε όλους
τους οδικούς άξονες της πόλης. Ετσι, όποτε βρίσκονται σε κάποιον δρόμο,
λύνεται το πρόβλημα, παροδικά όμως. Διότι μόλις μετακινηθούν σε άλλο
σημείο, τα παράνομα σταθμευμένα οχήματα επιστρέφουν. Ετσι, ΙΧ υπάρχουν
σε στροφές, σε διαβάσεις πεζών, δίπλα αλλά και μέσα στους
ποδηλατόδρομους, σε διπλή, ακόμη και σε τριπλή σειρά.
Γιατί όμως,
ενώ μειώθηκε η κυκλοφορία και η Δημοτική Αστυνομία εξακολουθεί να
αστυνομεύει με τους ίδιους ρυθμούς, υπάρχει επιδείνωση της κατάστασης
που επικρατεί στους δρόμους της Θεσσαλονίκης; Διότι μια πολύ μεγάλη
μερίδα πολιτών σταμάτησε να χρησιμοποιεί τα πάρκινγκ. Οι Θεσσαλονικείς
ποτέ δε φημίζονταν για την τήρηση της τάξης στο θέμα της στάθμευσης,
ωστόσο υπήρχαν αρκετοί που όποτε κατέβαιναν στο κέντρο της πόλης με το
αυτοκίνητό τους, κατευθύνονταν στους χώρους στάθμευσης. Με την
οικονομική κρίση όμως, ο αριθμός αυτών που χρησιμοποιούν τα πάρκινγκ
μειώθηκε σημαντικά. Ετσι, οι οργανωμένοι χώροι στάθμευσης μένουν άδειοι,
ενώ οι δρόμοι της πόλης ασφυκτιούν και η ζωή όσων κυκλοφορούν στην πόλη
γίνεται όλο και πιο... δύσκολη.
Στους χειρότερους δρόμους
συγκαταλέγονται η Αγίου Δημητρίου, η Δωδεκανήσου, η Ιωνος Δραγούμη, η
Βενιζέλου, η Παύλου Μελά, η Ερμού, η Ιασονίδου, η Αλεξάνδρου Σβώλου, οι
λεωφόροι Νίκης και Στρατού κ.ά. Ομως, προβλήματα υπάρχουν ακόμα και
στους πλέον κεντρικούς οδικούς άξονες, όπως είναι οι οδοί Τσιμισκή και
Βασ. Ολγας.
Από τη Δημοτική Αστυνομία επισημαίνεται πάντως ότι δεν
υπάρχει μέρα που να μην πραγματοποιηθούν έλεγχοι και που να μη γίνουν
παρεμβάσεις για τα διπλοπαρκαρισμένα.
Στενάζουν...
Και
δεν είναι μόνον όσοι κυκλοφορούν στους δρόμους της Θεσσαλονίκης που
στενάζουν, αλλά και οι ιδιοκτήτες των πάρκινγκ, τα οποία γνωρίζουν
πρωτοφανή αναδουλειά, πράττουν το ίδιο. Και αυτό, παρά τις δελεαστικές
προσφορές στις οποίες προχωρούν ο ένας μετά τον άλλο ιδιοκτήτες χώρων
στάθμευσης.
Στο πάρκινγκ της ΧΑΝΘ, για παράδειγμα, μπορεί να
σταθμεύσει κάποιος όλο το πρωινό, από τις 8 μέχρι τις 4 το μεσημέρι, με
μόλις 6 ευρώ. Το τιμολόγιο διαφοροποιείται το απόγευμα, οπότε η πρώτη
ώρα κοστίζει 4 ευρώ, η δεύτερη 3,30 ευρώ και κάθε επόμενη ώρα 2,20 ευρώ.
Εξάλλου,
με ιδιαίτερα μειωμένες τιμές υποδέχεται τους οδηγούς κάθε
Σαββατοκύριακο το πάρκινγκ που βρίσκεται υπογείως του δημαρχείου
Θεσσαλονίκης, το οποίο προσφέρει παράλληλα ευκαιρίες στάθμευσης
ακινησίας, αλλά και τη δημιουργία ενός άτυπου showroom πώλησης ή αγοράς
οχημάτων. Πιο συγκεκριμένα τα Σαββατοκύριακα η ημερήσια στάθμευση
μειώνεται σε 3,40 ευρώ, όσο δηλαδή η χρέωση για μια ώρα, ανεξαρτήτως του
χρόνου παραμονής. Ακόμα, η μηνιαία στάθμευση μειώνεται στα 50 ευρώ για
ακινησία οχημάτων.
Τις καθημερινές, η χρέωση είναι 3,40 ευρώ για
την πρώτη ώρα και 0,80 ευρώ για κάθε επόμενη ώρα. Τα βράδια, από τις 9
μέχρι τις 7 το πρωί, το κόστος ανέρχεται συνολικά σε 3,40 ευρώ!
Τις
τιμές τους εξάλλου έχουν ρίξει, άλλος λιγότερο και άλλος περισσότερο,
όλα τα πάρκινγκ. Στο πάρκινγκ που βρίσκεται κάτω από το εμπορικό κέντρο
Πλατεία, η στάθμευση τις καθημερινές από τις 9 το πρωί μέχρι τις 9 το
βράδυ εξακολουθεί να κοστίζει... χρυσάφι, αφού τιμολογείται με 5 ευρώ η
πρώτη ώρα, 4 ευρώ η δεύτερη και 2 ευρώ κάθε επόμενη ώρα, υπάρχει όμως
προσφορά για ολονύχτια στάθμευση, από τις 9 το βράδυ μέχρι τις 9 το
πρωί, με κόστος 5 ευρώ. Τις Κυριακές, από τις 9 το πρωί μέχρι τις 9 το
βράδυ, η κάθε ώρα κοστίζει ένα ευρώ.
Η αρχή, εξάλλου, όσον αφορά
τις μειώσεις των τιμών, είχε γίνει με το κόστος των μηνιαίων πακέτων
στάθμευσης, σε μια προσπάθεια των ιδιοκτητών των πάρκινγκ να ανακόψουν
το κύμα φυγής των μόνιμων πελατών τους.
Νέες προσφορές
«Προχωρούμε
διαρκώς σε νέες προσφορές», αναφέρει ο πρόεδρος του Σωματείου
Ιδιοκτητών Σταθμών Αυτοκινήτων Θεσσαλονίκης, Στέλιος Συμεωνίδης. Ο ίδιος
υπογραμμίζει ότι επίκειται συμφωνία του Σωματείου με το Επαγγελματικό
Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, για την επίτευξη μίας προωθητικής για την
αγορά του κέντρου της πόλης κίνησης. Το σύμφωνο θα προβλέπει την, υπό
συγκεκριμένες προϋποθέσεις, περαιτέρω μείωση του κόστους για στάθμευση
στα πάρκινγκ. Πιθανώς, η στάθμευση θα κοστίζει ένα ευρώ την ώρα στους
μεγάλους χώρους στάθμευσης του κέντρου της Θεσσαλονίκης.
«Θα
προσπαθήσουμε να διαμορφώσουμε τις τιμές μας και να προχωρήσουμε σε
προσφορές με βάση τις ισχύουσες οικονομικές συνθήκες, ώστε όλοι οι
πολίτες να μπορούν να χρησιμοποιούν τα πάρκινγκ», καταλήγει ο κ.
Συμεωνίδης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου