Η γέφυρα του Αιγινίου έπεσε μα η ταλαιπωρία μένει… Εντός χρονοδιαγράμματος η κατασκευή του νέου ημικόμβου λέει η Αιγαίο ..
ΑΕ, ενώ οι κάτοικοι της περιοχής αποδίδουν σε «τιμωρητικές και εκδικητικές» πρακτικές της εταιρείας, την καθυστέρηση στην ολοκλήρωση του έργου
Αποκομμένοι είναι για περισσότερο από έναν χρόνο οι κάτοικοι του Αιγινίου και του Κολινδρού από την εθνική οδό. Το Μάρτιο του 2013 «έκλεισε» η γέφυρα του Αιγινίου, αφού κρίθηκε ακατάλληλη και ανεπαρκής στατικά, ενώ έξι μήνες αργότερα κατεδαφίστηκε για να ξεκινήσουν οι εργασίες κατασκευής νέας γέφυρας.
Ουσιαστικά, το «μαρτύριο» και η ταλαιπωρία των κατοίκων της βόρειας Πιερίας, ξεκίνησε τον Μάρτη του 2013, αφού εκτός από την «ακύρωση» της γέφυρας, η παραχωρησιούχος εταιρεία, προχώρησε στο κλείσιμο κομβικών σημείων (κοντά στην γέφυρα) τα οποία εξυπηρετούσαν τους οδηγούς για την είσοδο στην Εθνική Οδό. Σήμερα, με τη γέφυρα να μην υπάρχει, για να προσεγγίσει κάποιος την έδρα του Δήμου Πύδνας Κολινδρού, πρέπει να διανύσει πολλά περισσότερα χιλιόμετρα. Και από ότι φαίνεται, η ταλαιπωρία των κατοίκων, δεν θα τελειώσει πριν το τέλος του 2015
Αντώνης Νταγλιούδης: Μας εκδικούνται για την αντίδρασή μας
Μιλώντας στην «Π» ο Αντώνης Νταγλιούδης, μέλος της Επιτροπής Αγώνα κατά των διοδίων Αιγινίου (και πρώην δημοτικός σύμβουλος του δήμου), μετά την κατεδάφιση της γέφυρας έγιναν κάποιες πρόδρομες εργασίες, αλλά εδώ και δυόμιση μήνες έχουν σταματήσει χωρίς κανένας υπεύθυνος να ενημερώσει την τοπική κοινωνία για τους λόγους.
Ο κ. Νταγλιούδης αποδίδει τόσο το κλείσιμο των πλησιέστερων σημείων που θα μπορούσαν να εξυπηρετούν προσωρινά τους 12.000 κατοίκους, όσο και την καθυστέρηση στην αποπεράτωση του νέου ημικόμβου σε πολιτικές «τιμωρητικές και εκδικητικές» από πλευράς της παραχωρησιούχου εταιρίας. Ο ίδιος χαρακτηρίζει τη στάση της Αιγαίο ΑΕ ως «αντίποινα» στις δυναμικές κινητοποιήσεις των κατοίκων της περιοχής ενάντια στα διόδια. «Το έργο δεν πρόκειται να ολοκληρωθεί εντός χρονοδιαγράμματος αν η εταιρία συνεχίσει να λειτουργεί έτσι», αναφέρει χαρακτηριστικά.
Πάντως ο Αντώνης Νταγλιούδης αποδίδει ευθύνες για την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί σήμερα στην περιοχή, πρώτα στις αρμόδιες αρχές. «Κανείς δεν ασχολείται, δυστυχώς, από τους αρμόδιους», τονίζει για να συμπληρώσει πως «οι πολίτες έχουν υποστεί πολύ μεγάλη ζημία γιατί η πρόσβαση για πολλούς από αυτούς προς Θεσσαλονίκη είναι καθημερινή και απαραίτητη. «Οι εταιρίες κάνουν τη δουλειά τους, το πρόβλημα είναι με τους αρμόδιους, με τους βουλευτές, με τους δήμους, με την Περιφέρεια, με αυτούς που πραγματικά έχουν την ευθύνη να προστατεύουν και να προασπίζονται το συμφέρον των πολιτών και δεν κάνουν απολύτως τίποτα», καταλήγει ο κ. Νταγλιούδης, καλώντας ουσιαστικά τους «πολιτικούς προϊστάμενους» της Πιερίας να αναλάβουν δράση.
Αιγαίο ΑΕ: «Εντός χρονοδιαγράμματος»
Από την πλευρά της η εταιρία «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» αναφέρει πως το κλείσιμο της γέφυρας και η κατεδάφισή της ήταν δύο ανεξάρτητα μεταξύ τους γεγονότα. Η ανακατασκευή του κόμβου Αιγινίου (συμπεριλαμβανομένης της γέφυρας) περιλαμβάνονταν πάντοτε στο συμβατικό αντικείμενο του έργου και δεδομένης της διακοπής της χρηματοδότησης του έργου δεν προβλέπονταν να ξεκινήσει πριν την ολική επανεκκίνηση των εργασιών κατασκευής που τελικά επετεύχθη τον Ιανουάριο του 2014. Όμως, κατά τη διάρκεια τακτικής επιθεώρησης από εξειδικευμένη Γαλλική εταιρεία τον Μάρτιο του 2013 παρατηρήθηκαν προχωρημένα σημάδια κόπωσης της γέφυρας και κρίθηκε απαραίτητη η άμεση διακοπή της κυκλοφορίας. Δρώντας «υπέρ της ασφάλειας», η γέφυρα αποκλείστηκε άμεσα από την κυκλοφορία ενώ παράλληλα επιταχύνθηκαν οι διαδικασίες εκκίνησης των εργασιών κατεδάφισης και κατασκευής της νέας γέφυρας, η οποία τελικά έγινε στις αρχές Σεπτεμβρίου, τρεις μήνες νωρίτερα από την πλήρη επανεκκίνηση των εργασιών.
Σύμφωνα με τις προβλέψεις της Σύμβασης Παραχώρησης, θα κατασκευαστεί ημικόμβος που θα εξυπηρετεί τις κινήσεις από και προς τη Θεσσαλονίκη με το χρονοδιάγραμμα να προβλέπει ολοκλήρωση των έργων έως το τέλος του 2015, στόχο εφικτό όπως αναφέρει η κ. Ζαβρίδου, υπεύθυνη επικοινωνίας της εταιρίας.
Στις θεωρίες περί ρεβανσισμού η ίδια απάντησε πως η εταιρία δεν λειτουργεί με αυτόν το γνώμονα. «Υπάρχει η Σύμβαση Παραχώρησης και οι υποχρεώσεις που απορρέουν από αυτή και βάσει αυτών ενεργεί η εταιρία. Οι κάτοικοι του Αιγινίου το γνωρίζουν πολύ καλά αυτό. Σε κάθε περίπτωση, η διάβαση η οποία βρίσκεται νοτιότερα της γέφυρας - είναι ανοιχτή για να εξυπηρετεί τους κατοίκους που κινούνται τοπικά - δηλαδή που θέλουν να πηγαίνουν από την μία πλευρά του αυτοκινητοδρόμου προς την απέναντι. Ωστόσο, για την είσοδο/έξοδο προς/από τον αυτοκινητόδρομο οι κάτοικοι θα πρέπει να ακολουθούν τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που έχει ανακοινώσει η Τροχαία, έως ότου ολοκληρωθούν οι εργασίες κατασκευής της νέας γέφυρας.», είπε συγκεκριμένα.
Τέλος, όσον αφορά τη διακοπή των έργων η κ. Ζαβρίδου αναφέρει πως τον Οκτώβριο του 2010 σταμάτησε η χρηματοδότηση των έργων λόγω της οικονομικής συγκυρίας – οι τράπεζες έκριναν ότι τα έργα δεν ήταν πλέον βιώσιμα.
Από 1ης Ιουνίου του 2011 μειώθηκε αισθητά ο ρυθμός των εργασιών στον αυτοκινητόδρομο Αιγαίου, χωρίς όμως ωστόσο να γίνει ολική παύση των εργασιών.
Στις 17 Δεκεμβρίου του 2013 επετεύχθη η επανέναρξη της χρηματοδότησης των έργων και έκτοτε δε ο ρυθμός των εργασιών επανήλθε μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα στους κανονικούς του ρυθμούς.
Ο.Ε./από ΕΠΤΑ - ΠΟΛΙΤΕΙΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου